Grava Skidklubb

Skidkärran

Sedan 2006 har vi haft skidkärran med utrustning som vi låna ut till alla skolor i Karlstads kommun. Den är en mycket uppskattad och väl använd av många skolor i Karlstad. Den har gjort det möjligt för många barn och ungdomar att få prova på längdskidor.

Inköp av utrustningen har till största del finansierats med bidrag från Svenska skidförbundet och Värmlands idrottsförbund via Idrottslyftet. Skolorna i Karlstads kommun lånar skidutrustningen gratis.

Skolor utanför Karlstads kommun och även ideella föreningar kan om vi har resurser och ledig tid låna utrustning mot ersättning, i dagsläget 1000 kr/tillfälle.

Om du vill boka skidkärran, läs instruktioner vid utlåning och skickar ett mail till gravask@gmail.com

Länk till Instruktioner vid utlåning av Skidkärran. Pdf, 381.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Bild på skidkärran

Publicerad: 2022-12-17